kennelskybar

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Hanne Winninge - 8 mars 2012 05:23

För mig går världens mest prestigefyllda utställning av stapeln i Birmingham den här helgen. Cruft's är diamanten i kronan som UK fortfarande bär som DEN främsta hundnationen. Alldeles särskilt gäller detta mina egna älskade terriers. Ingenstans i världen har jag sett så många fina miniatyrbullterrier, bullterrier eller för all del bedlingtons.


Med sin starka tilltro på det egna och på sitt eget sätt att förhålla sig till avel har man linjeavlat/inavlat sig fram till sina rasers absolut starkaste individer, både då det gäller nedärvning och typ. Här finner man mina rasers främsta individer och det är inte utan att man får rysningar över hela kroppen av förväntan. I år möter Bacon och Yihoo dessutom än fler overseas visitors med de nya enklare införselreglerna. 36 andra tikar i vår ras och 30 hanar. Att vi dessutom kommer möta en massa underbara minibulleintresserade från hela världen gör bara det resan värd. 108 mil till hamnen i Hoek van Holland, sedan 8 timmar med båt och slutligen 20 mil i ett vårbeklätt England från Harwich till Solihull.


I år blir bilen fylld med nanny-Anna, prohairdesigner Jack och minibullarna Bacon, Yihoo och Leeon samt som en liten fripassagerare ner till Hengelo borderterriern Ingrid. Jag kan bara säga att jag ser fram mot den här resan och jag ber er hålla tillgängliga tummar och tår för våra svenska minibullar kl. 9 på söndag morgon.


Fram tills dess ber jag er bära följande sak i minnet!


 

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards