kennelskybar

Alla inlägg den 26 april 2011

Av Hanne Winninge - 26 april 2011 08:34

Man märker hur människor liksom kommer ut ur sina vinterskal så fort som solen visar sig och med 4 dagar med runt 20 graders värme så har det verligen bara exploderat av vårkänslor, glada människor och en ny inställning till livet. Jag tror att det är just det som jag gillar allra bäst med våren: människors förändrade livsuppfattning, livslust och beteenden. Man blir glad av andra, det är ju faktiskt så.


Det råder bråda dagar på jobbet framöver. Alla människor ser på hunden att värmen är här, fästingssäsongen är här och fällsäsongen är här. Det betyder besök hos hundfrisören och en mängd fler hundar att träffa på. Jag pratade med min syster imorse och vi kom in på vad som gör ett arbete monotont. Jag upplever att jag har ett enormt varierande jobb, trots att jag faktiskt "bara" klipper/trimmar hundar/katter. Det är ju egentligen samma moment om och om igen och ändå upplever jag det som så otroligt varierande och roligt. För nog är det väl där det händer? Ja? I intresset för arbetet, i lusten för arbetet ligger nog sanningen bakom om ett arbete är monotont eller inte. Utan trivsel blir allt arbete monotont skulle jag tro.


Lilla fröken Vit ska på utställning i Hörby, en terrierklubbspecial jag ser mycket fram mot. Sedan hoppas vi att vi får svar på om vi kom med till Tånga Hed trots sen anmälan. Det hade varit SÅ roligt!!! I övrigt så har vi mest planerat roliga saker: utställningar, semester, resor, valpar...det där tråkiga verkar planera in sig själv så bra att man nog inte behöver lägga in det själv i kalendern.


Allt gott!


Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards