kennelskybar

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Hanne Winninge - 5 mars 2011 19:02

Anna och jag satte oss i bgilen för de 45 milen till huvudstaden i fredags. Ett litet pitstop i Linköping hann vi med. Med nya smycken i bagaget kunde vi 3 timmar senare rulla in på hotellparkeringen. Rummet var billigt och vi kan alla inse varför. Tur att de inte tog extra för den snorkiga portiern iaf. *s*


Morgonen blir ju inte så stressig utan galen pälsvård, men med en GPS från helvetet vill det ändå till att man har god tid på sig. *morrar*


Utställningen blev en riktig framgångssaga för mina två damer. Bacon var först ut för minibulluppfödaren Helen Tonkson Koit. Två tjejer i unghundsklassen, två halvsyurror efter stilige pappa Elvis. Bacon var på strålande humör och vann klassen. Sedan var det två anmälda i öppenklassen varav bara en deltog. Isabull's Beata the Pretender vann klassen med excellent men utan ck. Det gav Bacon hennes 4:e cert och 4:e BIR. En fantastisk kritik blev grädde på moset, läs och njut:


 


18 months old, lovely feminine bitch, excellent mouth, good in size, lovely head - expression, enough bones, good forchest - chest, well angulated, good backline, moves freely, nice temperament, good condition, well shown.


Sedan var det lilla fröken Vits tur. Hon var inte riktigt sitt vanliga spralliga jag. Att resa långt, sova på hotell och se en massa andra terrier tär på krafterna. Mr Tom Hehir dömde henne och det gick jättefint. Här är hennes kritik:


 



Correct type, very good head, correct downface, well filled up under dark eye. Goode earset, the bite is good just babyteeth. Attention needs to be put to canines. Excellent bone, good front. Movement very good. Shown to advantage.


Jag är så glad och stolt över min lilla vita tös debut. Hon är en sockerbit! Tack till underbara uppfödarna Torben och Vanessa för ert engagemang och tilltro.



Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards