kennelskybar

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Hanne Winninge - 28 februari 2011 17:19

Jag hade ju i det närmaste bestämt vilken outfit det skulle bli till Cruft's. Brun manchester är alltid rätt. Men efter att i ungefär 3 veckor letat en guldig topp att ha under fick jag och personal shopper Anna inse att det nog faktiskt var en omöjlig uppgift. Det finns inte en enda guldtopp att uppbringa, vare sig ny eller begagnad.


Nya tankar måste sålunda till. Jag har redan köpt en mörklila klänning, kanske den kunde vara något? Då skulle vi alltså hitta en kavaj till den. Hopplöst fall visade det sig. MEN i elfte timman fann vi istället en lila dräkt med jacka och kjol och en spetstop i gräddfärg att ha under. Snyggt som attans, men då passar plötsligt inte skorna. Nya problem....


Men Deichmann räddade dagen med ett par svarta ballerinaliknande lågklacksskor. Efter att ha slingat håret, klippt detsamma och provat outfiten så kan jag konstatera att nu saknas bara bra bijouterier. Glitter var så där, dags att besöka Kriss igen för deras Snö of Swedenkollektion. Cruft's artar sig till att bli en svindyr historia.


Jo förresten en sak till. Ifall saker är en smula oklara, min blogg är inget debattplank - det är en tankekarta över mitt liv, mina funderingar, mina åsikter och mina erfarenheter. Vill du diskutera saker med mig så föreslår jag ett enkelt mail på kennelskybar@hotmail.com eller ring mig på 0730849932. Något mer som är oklart???

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards