kennelskybar

Alla inlägg den 27 november 2010

Av Hanne Winninge - 27 november 2010 15:46

Lilla Bacon är sjuk. Så sjuk att jag i morse tvingades lämna henne hos snälla doktor Cecilia Löhnn på djursjukhuset. Hon har inte varit pigg de senaste dagarna. Hon har kräkts, varit lite slö och idag tröt aptiten helt.


Vi fick akuttid hos Cilla (som faktiskt är gammal bullterrierägare, kuriosa) som genast kände över buk och kände en del spänningar och en inte helt tömd tarm. Röntgen visade inget allldeles anmärkningsvärt, men eftersom Cilla vet väl vad min älskade Gulla betyder och för att hon är en klok veterinär la in min lilla docka på dropp och kontraströntgen.


Nu får jag sitta här hemma utan min Gulla och undra vad som fattas henne. Möjligen kan det vara något organsikt som satt stopp, som en strumpa eller liknande berättade Cilla efter den första röntgen.


Nu återstår att se om min lilla blir en riktig bullterrier och får sitt blixtlås på magen.


Håll tummarna, snälla, för att hon mår lite bättre imorgon och får komma hem till mig igen.

  

Martin Rapps foto visar buken på en förstoppad hund. Läs mer hos leg Vet Berit Wallin Håkanssons flik på Hundsport... http://www.hundsport.se/redaktionellt/veterinaren_mapp/diagnos_forstoppning.html


Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards