kennelskybar

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Hanne Winninge - 8 oktober 2010 05:55

Gulan ska på turné! Tja, för att vara mer exakt så ska hon på utställning. Jo då, ni läste alldeles rätt. Hon ska på utställning i Växjö Tipshall. Jag ställde Space också som liten fjutt, så jag tänkte ta tjuren vid hornen och få en exteriörbedömning av henne. Varför åka längre än till hemmautställningen? Dessutom är ju pappa Lee, vacker som en dag!


  


Sagt och gjort, anmälan betald och klar så nu väntar en tid av rikligt med mat, schamponerade bad, frekventa kloklippningar (golven är tokhala!) och massor av stå-fint-träning.


Sedan ska hon iväg till leg. vet Eva Gustavsson för ögonlysning tillsammans med bullan som ska ha sin 1-årscheck (patella, hjärta,ögon,hud och njurar). Tur att rutinerade Anna med sina kineser hänger med och håller ordning på oss.


  


Och så var det ju lite MH vi skulle försöka komma med på. Tror nog att jag låter Gullan vänta till våren, men kör Gulan nu. Slutligen så går träningen framåt, så ett anlagsklassprov i viltspår borde vi också försöka få till innan snön kommer.


Och om allt detta går bra, så kanske kanske jag kan överväga att para lilla fröken. Men bara kanske.

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards