kennelskybar

Alla inlägg den 16 september 2010

Av Hanne Winninge - 16 september 2010 06:36

Space har blivit gammal. Det slog mig med full kraft då jag läste reportaget i Labradoren om fantastiska Stella (Classical Starlight) och hennes påverkan på den svenska jaktlabrdoraveln. Stella som är mamma till fantastiska Searovers F-kull, i vilken jag särskilt minns Space mamma SJCH Searover Forever, Emma. Emma som är orsaken till varför det finns jaktlabbe hos mig. Underbara Emma som fylld med fart, kraft och vilja inte bara tog fältet och skogen i besitnning utan också andan ur halsen på en. Värdighet - minns jag tydligt.


  

Space som blir 9 nästa gång!


Emmas dotter Space, Carmal's Forever Genuine, har visat sig bli allt det jag drömde om. Stark, uthållig, frisk, sund, arbetsvillig, klok och även hon med en stor värdighet. 5 kullar har hon fått min svarta vackra dam,  5 kullar fyllda med vackra kloka svarta och gula barn. Stoltheter för mig som uppfödare och till glädje för sina ägare och nya familjer.


  


Hemma hos mig får ättelägget Hayley, Skybar Dekadance, föra fanan vidare - men där saknas ännu just den där biten av värdighet. Explosivitet, fart och vilja finns det däremot i outsinlig mängd. Hon är fin - men ack så ung.


Jag ville bara visa er en mogen svart dam som ännu vet hur man tuktar bullebarn och vet att föra sig inför kameran!

Av Hanne Winninge - 16 september 2010 06:28

Att min sista bedlingtonkull växt upp till stiliga herrar och söta töser visste jag förstås redan och ni är ju redan bekanta med Elin och hennes fallenhet för bedlingtonfrisyrer. Tillsammans ger den kombinationen också en framgångsrik utställningsduo som debuterade med att få HP, bli BIR-valp och BIG-1 på den inofficiella utställningen i Gubbängen!


Vi skickar ett stort fång med grattishälsningar och önskar lycka till i fortsättningen i ringarna!


Givetvis har vi fått bildbevis på bravaden!


  

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards