kennelskybar

Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Hanne Winninge - 5 juli 2010 05:52

Jag fick en rolig bloggidé. Jag ska lägga ut bilder på hundar av olika raser som fått mitt hjärta att klappa lite extra. Många av dem är borta sedan länge, men några lever ännu som fina veteraner.


Först ut är Henning, som faktiskt var en cesky som hade det allra mest utsökta uttryck i sina mörka ögon. Susanne och jag träffades i kön in till utställningarna och hade alltid lika trevligt. Henning är uppfödd av Filip Johnsson på kennel Daintys och har passande namnet Dainty's Devils Advocate. Han tog titlarna Norduch och Intuch och var vinstrikaste cesky 1999.


Här är han.


  


Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards