kennelskybar

Alla inlägg den 21 april 2010

Av Hanne Winninge - 21 april 2010 06:40

Tja det verkar ju i min bok vara ett rätt enkelt val. Sval Sangria på stranden i Alicante eller iskall vårshopping i Helsingfors. Sval Sangria i Spanien leder med typ ointagliga 2000%. Men nu är det ju inte så att det är jag som avgör det. Det gör et satans jävla askmoln från ett land i bankrutt. Jag lovar att det här är Islands privata hämnd på EU!


Jag står alltså här hemma med två väskor packade. En för resa till varmt Spanien och en med trendiga shoppingkläder. Det allra värsta är att jag inte vet ett dyft mer idag än igår. Alla sidor ger olika information och slutligen kommer det väl bli så att vi tar med båda väskorna och ser om vi får checka in på flyg till varmare trakter eller behöver bila 45 mil till huvudstaden först.


SUCK!!!


Igår höll jag förresten på med att bli av med min tax. En tant berättade att hon hittade henne på vägen och hennes förra hund hade också varit en hittehund.... Hon var märkbart irriterad över att Kaffe både bar halsband med sitt namn och vårt mobilnummer. Otur för dig tanten, skaffa egen hund istället för att stjäla andras!! Att taxen var på rymmen förklaras enkelt med orientalkattens nya kunskap i att öppna dörren ut. Labradorer och tax var borta i ett trollslag. Bullan lärde sig av förra veckans misstag att inte följa med labradorer ut i skogen. De två labradorerna återkom inte förrän kl. 01.00 Kattafan!

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards