kennelskybar

Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Hanne Winninge - 5 mars 2010 07:22

Kull 1 (med Duvkullans Spero) 4 valpar Mått 78 cm 3 dagar före valpning


Kull 2 (med Moormans Mackaw) 5 valpar Mått 90 cm samma dag hon valpade


Kull 3 (med Garronpoint Mole) 7 valpar Mått 88 cm på 60:e dygnet


Kull 4 (med Delfleet Hawk) 6 valpar Mått 89 cm 1 vecka före valpning


Kull 5 (med Brindlebay Bonus) ?? valpar Mått 84 cm 53:e dygnet


Hur kommer det då sig att jag faktiskt fortfarande tycker att något känns jätteknas? Uppfödarnerver suckar mina vanligtvis så trogna och förstående vänner. De hävdar att jag sjåpar mig för att det är den vackra svarta som ska ha valpar. Jag förstår inte vad de talar om. Jag? Nojig? Med den svarta? Inte då! Inte mer än att jag nästan ställde in bröllopet för att lilla svarta var sjuk....Inte mer än så.

Av Hanne Winninge - 5 mars 2010 07:08

Lilla Krokodil som är kvar här hemma har påbörjat sin rumsrenhetsträning. Inte det enklaste då termometern visar minus 13, men vi får kämpa på. Vårandarna vaknar iaf en smula till liv då man ser ut på strålande sol och de faktum att solen både är uppe och nere medan man faktiskt är uppe själv. Ljusare dagar, mer sol och nog så snart plusgrader för varmare vår. Jag lever på hoppet ännu en stund.


Har fått rapporter från valparnas nya familjer och allt verkar gå fint. Hoppas få lite fina kort så sakteliga. Är så trevligt att se de små växa! Dessutom får jag väl visa dem för Krokodil så han inte växer upp i tron att han är en minityrbullterrier, tax eller labrador. Snacka om personlighetsklyvning!


Hayley är numera en nakenråtta och matchar Annas bruna nakenfis Elmo. Eller åtminstone såg det ut som om det skulle kunna bli resultatet då vi drog av henne vinterullen. Herre gud vad hon fällde! Tack och lov att man är hundtrimmare och har tillgång till professionella redskap som stativförn, blsater och hydrobath. Ni andra får väl kämpa på med raka, karda och kam. Suck.


Space slapp bada, för tiden rann ifrån oss. Hon är säkert lika glad för det. Duscha gör hon ju varje dag ändå. Hon, jag och bullan trängs i duschen. Värsta mammagrisarna. Kul kombo-ord för just de två hundarna, tycker ni inte?


I helgen ska jag planera för stora nya marknadsföringsidén. Det känns kul att kunna satsa ännu lite mer på företaget. Jag är faktiskt ruskigt stolt över det måste jag säga. Men nu ska jag plocka Krokodilbajs och ge barn mat, i just ovannämnda ordning. Allt gott och en trevlig helg till er alla!

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards