kennelskybar

Alla inlägg under mars 2010

Av Hanne Winninge - 30 mars 2010 07:23

Lille Bill är en svart sammetsnos som är lika välpussad av alla i familjen. Sötaste lilla plutten. Vi väntar med spänning på att han vill se världen och inte bara bli sedd. De är så ljuvliga med sina svart knappögon!


Annars njuter vi av vårsolen och det känns fantastiskt skönt att åter kunna gå i skog och mark. Bullan är precis slutkörd efter att ha vandrat hela helgen.


Något otäckt hände  däremot i lördags. Barnen hade kompisbesök och åskan gick bland kullarna här hemma. Ett stort vitt ljussken lös upp hela huset och knallen var öronbedövande. Barnets kompis fick en rejäl stöt och blev förstås skiträdd. Lite tröst gjorde saken en smula bättre och då mannen och jag skulle kolla var det hänt så kom en precis likadan smaäll. Blå eld sprutade ur väggutagen och lukten kommer jag aldrig glömma. TVÅ blixtnedlag i/i nära anslutning till huset.  Vi satte barn och bulla i bilen för att vara på den säkra sidan. Efter att ambulansen kommit ut för att kolla av barnvännen och brandkåren inspekterat och kontrollerat huset och polisen kollat med oss om allt vär väl, så kunde lugnet åter lägra sig.


Jag gillade inte åska innan och jag gillar det inte bättre nu. Men i mars?


Förresten vill jag avsluta dagens inlägg med en hälsning till en av mina DUKTIGASTE valpköpare Jenny, som faktiskt anmält sin kloka svarta Nike på 3 stycken lydnadsklass 3 tävlingar. Bra jobbat, jag vet ju vilken målbild ni har!!

Av Hanne Winninge - 26 mars 2010 06:52

Jag höll föredrag om pälsvård och hur man bäst jobbar med pälsen på sin hund. Träffade en massa trevliga människor och en fantastiskt underbart rar liten brun siberian husky kille. De är så fina! Jag ska ju nu inte ha spets fler gånger men man kan ju inte annat än le av lycka när man ser något så vackert!


I övrigt var dagen bra, jag saknade Anna på jobbet. Anna stackarn drabbades av magsjuka OCH förkylning. Men idag har hon lovat att vara frisk igen, så det hoppas jag på.


Helgen ska vikas åt en träningsdag med gula hunden imorgon och en hel dag på taxutställningen i Moheda. Där ska Anna och jag klippa klor och putsa taxar fina till utställningen. Ska bli spännande att se om det ger lite mer nytillströmning i kundkretsen. Fröken Kaffe ska vara förevisningsobjekt, förstås.


Nu är det dags för morgonpromenad innan vi sticker iväg till skola, dagis och jobb! Allt väl till er!

Av Hanne Winninge - 25 mars 2010 06:59

Det får bli SKYBAR EXCEPTION som den lille svarte ska heta. Själv gillade jag Edit, men jag får väl vika mig för massan.


Han är så himla go, men vilket fetto! Han äter och sover och mamma Space valde igår att själv följa med på kvällsrundan. Tänk vad fort de läker efter hysterekotomier och snitt? Annat än vi halvtaskiga människor som knappt orkar gå en vecka efter en vanlig vaginal förlossning. Min svarta pärla!


Igår började jag vårträningen med min gula. Helvete rent vad snabb hon är! Jag bad om en hund med mer geist och mer gnista då jag parade Space med Lee och det är verkligen vad jag fått. Det här kommer handla mycket om att jag ska hitta joysticken när jag för henne. Läckert! Igår övade vi fotgående, stanna-kvarpositioner och tecken. Bara korta korta pass för maximal input och stabilitet. Det grämer mig otroligt att jag missar Unghundsderbyt, men så är det när man är föreningsmänniska med för många järn i elden. men håll utkik efter min gula, SKYBAR DEKADANCE, hon kommer att slå er alla med häpnad! *inte partisk alls*

Av Hanne Winninge - 22 mars 2010 21:08

Ja det är vad vi kallar honom här hemma. Den svarta tjocka korven som är så välputsad att Scillas matte Anna-Lena undrade om han kanske planerade att bli nakenhund. Space sköter sin lille grabb exemplariskt.


Vi är fortfarande glada att de båda mår bra och önskar alla er andra STORT lycka till med valpinförskaffandet. Ja med undantag av Anna-Lena som vi morrar lite på för att hon är för pjåskig med sin kloka svarta!!


Nu är snön borta. Äntligen och livet leker för oss retrievernördar. Längtar massor efter att få komma igång med vårträningen. Hayley har mycket att lära in för kommand eprovsäsong. Men vi vet ju vad som finns där inne, bara att slipa på och plocka fram.


I övrigt hoppas på vi på att lille Sudden piggnar till och att Ulrika snart bestämmer sig för vem som ska bli pappa till Ginzas kommande bedlingtonkull.


Allt gott!


// Hanne

Av Hanne Winninge - 20 mars 2010 07:28

Han äter, sover, blir tvättad, äter, sover, äter, äter, äter och så hinner han med ett par pip. Tja, mamma Space blir ju inte precis utsjasad av en liten kille så han är så välmatad och välputsad man kan bli.

Söt som socker och svart som lakrits. Kan det bli bättre?


Tja, jo, han kunde ju kanske få ett namn förstås. Jag lägger ut en omröstning på det så får jag se vad ni tycker.



Av Hanne Winninge - 19 mars 2010 19:28

Space och lillkillen ligger nedbäddade i valplådans trygga vrå och lugnet ska väl så sakta lägra sig över huset. Jag är ledsen att bara kunna ge er nyheten om en liten överlevare. Livmodern visade rester efter fler foster, så vi är hemskt glada att ha en liten grabb här hemma.


Tack till er som stöttat och peppat. Allra mest tack till fantastiska Anna som skött trimmet åt mig idag. Du är värd en extra semla!


Tyvärr blev det ingen tik för er som hoppats och längtat efter detta. Lycka till med ert letande och jag hoppas ni kan finna era tjejer hos någon annan. I annat fall blir det fröken Hayleys tur nästa vår...*ler trött*


Allt gott och nu ska en trött uppföderska sova ut.

Av Hanne Winninge - 19 mars 2010 16:50

Efter kejsarsnitt blev det en kille för oss att glädja oss åt. Space är fortfarande på operationsbordet.

Av Hanne Winninge - 19 mars 2010 11:33

Space kämpar på. Vi har tagit en kort promenad för att vara redo då det beger sig. Space har druckit valpvälling för nya krafter. Allt går bra, men det tar tid. Ha tålamod säger de ju, men mitt tryter snart. Hur ska det då vara för vackra svartan?


Jag återkommer...

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards