kennelskybar

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Hanne Winninge - 2 februari 2010 05:54

Igår fick alla de små sina dolda fel och valpförsäkring. Vi använder oss av Sveland, det är ett "litet" bolag och man känner sig alltid väl behandlad och vi har aldrig haft strul med dem. Att deras juniorförsäkring är en av marknadens bästa gör att vi varmt rekommenderar dem till alla våra valpköpare.


Alla de små fick så fint följa med in i försäkringen, lille Krokodil med en not om KCS som hon skulle återkomma med skulle komma att innebära.


Dessutom hann jag med en crash visit hos pappa Foppa och hans lillebror Sudden. Foppa är en pärla, han blir så himla glad varenda gång han får se mig. *värmer uppfödarhjärtat* Så nu kan jag skicka in registreringansökan på de små. För tänk onsdagen den 17:e har jag beställt veterinärbesiktningstid för de små och på fredagen den 19:e åker Molly följt av Milo. Sedan åker Signe med mig ner till Helsingborg för att träffa sin nya kompis Morris. Lille Krokodil får stanna här hemma tills vidare. Hans nya medicin ska komma idag, så får vi se vad vi tycker om den.


Idag SKA! jag hinna med att klippa de små. Jag lovar.



Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards