kennelskybar

Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Hanne Winninge - 11 januari 2010 21:55

Efter en del mödor och en del resor, dock inte särskilt långa men dock ändå är  nu Space parad. Att finna bra kavaljer som är villig att stå till tjänst för en sipp kvinna i nöd visade sig kräva sin man. Tack och lov så fanns Flip till hands och kunde styra upp situationen.

Att vara ung är inte alltid så lätt, men en rutinerad kille med finess kunde sköta sitt och vi är jätteglada att få använda Eva och Bosse Ferms fina engelske kille Flip, Brindlebay Bonus.


  


Jag snattade bilden från Ferms grabbars blogg, men hoppas kunna få lov och ta lite egna bilder på Flip på onsdag, då återbesök är planerat!


Stort tack till Birgitta som lät oss få prova fina Red, vi hoppas få tillfälle att använda den här killen när han blivit lite äldre och med en mer lättparad tik än surtanten Space. Han är nämligen en kille helt i min smak.


Stort tack givetvis också till Eva och Bosse som tog emot oss med kort varsel och som bjudit på god fika, trevlig samvaro och så stilige Flip inte minst.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards